پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت

تاریخ: 07 شهریور 1398

مسئول حمل و نقل درون شهری: ۷۵ دستگاه اتوبوس برای عمره مجدد حجاج در مکه تخصیص یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج وزیارت؛ سید عباس حسینی مسئول واحد حمل و نقل درون شهری در خصوص انجام شده در این حوزه گفت: با وجود اینکه حدود ۱۰ درصد منابع انسانی کاهش داشته اما خدمات در حوزه حمل و نقل به خوبی و با کیفیت مناسبی ارائه شده است.
وی با اشاره به خدمات حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه افزود: امسال خدمات حمل و نقل در ۱۹خط فعال شد که عملکرد مناسبی هم داشته اند.
وی تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد روزهای حضور زائران و طول مدت اقامت، خدمات حمل و نقل یک هفته بیشتر از سال گذشته افزایش یافت و حدود ۴۸ روز در پیک حضور زائران خدمات ارائه شده است.
مسئول حمل و نقل درون شهری حج امسال ، با بیان اینکه قرارداد نقل با شرکت ها به صورت مناسبی منعقد شد، گفت: با برنامه ریزی انجام شده حدود ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس در مکه همچنان خدمات رسانی می کنند.
وی افزود: در پیک حضور زائران ۱۳ هزار و ۶۱۰ صندلی در اختیار آنان بود که ۴ هزار و ۴۴۱ بار چرخش اتوبوس ها در خطوط را شاهد بودیم.
وی افزود: از ابتدای حج تا کنون ۶ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۴۲۰ فرصت جابه جایی ایجاد شد؛که به طور متوسط سرانه جابه جایی هر زائر حدود 3.6 تردد است.
حسینی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به کاهش تعداد زائران ۱۵۰ هزار و ۳۶۰ فرصت صندلی ایجاد شده است یعنی ۴.۶ دهم فرصت تردد برای هر زائر ایجاد شده که حدود ۲۵۰۰ چرخش اتوبوس ها را در روز داریم.
وی تصریح کرد: امسال به غیر از نقل درون شهری در حوزه نقل عمره مجدد هم فعالیت داشتیم که این مهم بدون اضافه شدن اتوبوس انجام گرفت و ۷۵ دستگاه اتوبوس برای کاروان های که به عمره مجدد عزیمت کردند، تخصیص داده شد

روتیتر